Ми продовжуємо цикл історій про українські компанії, які одержали допомогу від Європейського Союзу та ЄБРР. Завдяки програмі підтримки ЄБРР, компанія «Екософт», основний українській виробник і постачальник послуг у галузі систем водопостачання, таких як побутові фільтри, запровадила ефективні структури корпоративного управління, створивши системи забезпечення довгострокового зростання, і провела реорганізацію своєї виробничої діяльності та каналів постачання.
Компанію «Екософт» створила у 1991 році п. Тетяна Мітченко, доктор технічних наук, професор, експерт із питань води, як своє сімейне підприємство. У вузькоспеціалізованій галузі, де вижити можуть лише глобальні гравці, «Екософт» має технології та патенти, які дозволяють їй претендувати на глобальне лідерство.
«Екософт» — цілеспрямована компанія, в основу якої покладено інновації. Значні кошти інвестуються у її власний науково- дослідницький центр; компанія має напрацювання у сфері технологій хімічних лабораторій, що є унікальними у цій галузі. Зараз компанія готова до розширення свого місця на ринку та намітила курс на довгострокове зростання.
Європейський Союз та програма підтримки ЄБРР представили «Екософт» Петеру Шеллінку, експертові у галузі хімії та біохімії з Бельгії, який понад двадцять років обіймав керівні посади. У тісній співпраці з керівництвом «Екософт» консультант:
- створив Раду Директорів у складі п’яти осіб на чолі з Головою, а також запровадив процеси оцінки, процедуру оцінки Ради та номінаційний комітет
- розробив і запровадив “Кодекс поведінки” для підприємства, а також вимоги щодо політики різноманіття, включаючи вимірювані показники досягнення гендерної рівності
- створив ревізійний комітет і стандарти своєчасного і збалансованого розповсюдження інформації, а також запровадив політику контролю та управління суттєвими бізнес-ризиками
- надав допомогу компанії у розробці п’ятирічного плану діяльності
рекомендував у розробив стратегію розширення експортних ринків, запланував і започаткував 18 нових виробів - створив маркетинговий відділ, завершив позиціонування бренду, запровадив завдання, цілі та чотири компоненти маркетингового комплексу (“4 Ps) — “продукція, місце, ціна, просування” до стратегії стимулювання продажів
- вдосконалив координацію між відділами продажів, маркетингу, виробництва та керівництвом, більшість із яких було нещодавно створено.
Незважаючи на вкрай складне бізнес-середовище в Україні, від початку проекту компанія «Екософт» досягла 33- відсоткового зростання обсягів товарообороту, і на 94% підвищила продуктивність. На сьогодні компанія переконана, що протягом наступних п’яти років зможе досягти своїх амбіційних цілей та увійти до трійки світових лідерів у своїй галузі.