Ми розпочинаємо цикл історій про українські компанії, які одержали допомогу від Європейського Союзу та ЄБРР, що передбачає наступні можливості :
- залучення місцевих консультантів та міжнародних експертів;
- надання ділових порад — від ефективності використання енергоресурсів до маркетингових послуг, стратегічного та операційного консультування, управління якістю, і т.п.
- надання стратегічних переглядів усіх аспектів діяльності підприємства — від продажів і маркетингу до експорту, інвестицій та фінансово-стратегічного планування.
Так завдяки Програмі допомоги малому та середньому бізнесу, українська компанія «Небесна криниця», що спеціалізується на виробництві та продажі питної бутильованої води, впровадила систему менеджменту безпеки харчових продуктів, оптимізувала бізнес-процеси та збільшила дохід на 30%.
«Небесна криниця» веде активну діяльність на ринку з 2001 року та переживає період динамічного розвитку. Відколи розпочалася співпраця, компанія запустила нове виробництво потужністю 100 м3 на день, значно розширила мережу збуту та збільшила кількість персоналу в два рази – до 59 осіб. До 2015 року компанія мала на меті стати лідером з виробництва й доставки питної бутильованої води в Україні. Усвідомлюючи необхідність впровадження безпеки і підвищення якості продукції та ефективності бізнес-процесів, власники вирішили покращити систему менеджменту якості (ISO 9001) та інтегрувати її з вимогами НАССР.
Компанія впроваджувала діючу систему власними силами, однак керівництво зрозуміло: для того, щоб вивести систему на вищий, більш якісний, рівень розвитку, її мають переглянути та покращити кваліфіковані спеціалісти.
Співробітники Програми допомогли компанії «Небесна криниця» залучити консультанта, який розробив і впровадив систему менеджменту якості та безпеки харчових продуктів на основі стандарту ISO 22000 та інтегрував її з діючою системою менеджменту якості. Зокрема, консультант:
- розробив системоутворюючі документи для інтегрованої системи;
- покращив ефективність виробництва підприємства шляхом оптимізації та формалізації процесів виробництва та розробки планів НАССР;
- навчив персонал працювати в інтегрованій системі;
- підготував внутрішніх аудиторів для підтримки життєдіяльності системи.
Завдяки кращій системі менеджменту якості компанія збільшила продажі, зменшила витрати та мінімізувала ризики. Впровадження вимог НАССР та покращена система менеджменту якості допомогли підвищити ефективність виробництва, розширити ринок збуту, а також краще управляти відповідними ризиками.
Вже через рік після завершення проекту дохід компанії збільшився на 30%, кількість клієнтів — на 22%, а чисельність персоналу зросла з 59 до 91 осіб. Окрім того, персонал став більш компетентним, мотивованим і орієнтованим на результат.
За додатковою інформацією щодо програм підтримки ЄБРР для МСБ звертайтеся www.ebrd.com/knowhow
Більше інформації про міжнародні програми допомоги бізнесу можна отримати також тут.