Що Угода про асоціацію дає українському бізнесу?
Угода про асоціацію з ЄС не принесе швидкої вигоди, більше того, вимагатиме від підприємців активних дій і, можливо, додаткових інвестицій. Однак вона відкриває для українського бізнесу можливість вийти за рамки внутрішнього виробника і стати частиною європейської бізнес-спільноти.
Нові експортні можливості для українського МСБ
ЄС достроково в межах автономного преференційного торгового режиму (АПТР) з 23 квітня знизив або обнулив мита майже на весь асортимент продукції із України. Пільга зі сплати мит надається нашій країні до 1 листопада 2014 року. У період до цієї дати ЄС підписав із Україною економічну частину Угоди про асоціацію, в тому числі про Глибоку та всеосяжну зону вільної торгівлі (ЗВТ), і застосовував пільгові мита до української продукції на безстроковій основі.
Перші кроки після підписання Угоди: що потрібно зробити підприємцям
Практично кожен з підприємців, які працюють в Україні, так чи інакше відчує на собі дію Угоди. Українські виробники повинні готуватись до конкуренції з європейськими товарами, які ставатимуть дешевшими і активніше прибуватимуть в Україну завдяки зниженню ввізних мит. Своєю чергою, українські виробники також зможуть спробувати розширити власний ринок збуту за рахунок експорту до ЄС. Ті підприємства, які вже сьогодні здійснюють експортні та імпортні операції, матимуть шанс суттєво розширити власний спектр торговельних контактів. А отже, — і власні прибутки.
Поширені запитання від бізнесу
Однією з найбільш активно впроваджуваних європейськими структурами програм підтримки малого та середнього бізнесу є робота Групи підтримки малого бізнесу Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР). Європейський Союз через дану програму пропонує підприємцям допомогу консультантів, які порадять, як пройти сертифікацію, поліпшити бухгалтерський облік, якість послуг, упровадити енергоефективні рішення. Консультанти також можуть допомогти розробити бізнес-план чи стратегію маркетингової активності для просування товарів українських виробників у Європі.
Угода про асоціацію з ЄС: на що сподіватися аграріям
Сільське господарство є однією з галузей промисловості, умови виробництва та експорту продукції в якій суттєво зміняться після того як положення Угоди набудуть чинності. Мита на переважну більшість агропродукції будуть скасовані, але водночас, буде запроваджено тарифне квотування. Квоти дозволяють завозити до ЄС певну кількість визначеного виду продукції без застосування увізних мит взагалі, а решту — у звичайному митному режимі.
Зміни для виробників харчових продуктів
Європейська політика захисту прав сільськогосподарських виробників передбачає виняткове право окремих регіонів використовувати автентичні назви продуктів, що історично виготовляються на їхній території. Наприклад, коньяком чи шампанським, сиром «брі» чи «пармезаном» може називатися виключно продукт, вироблений у певній місцевості/країні, а не лише із дотриманням визначеної рецептури.
Нові можливості для легкої промисловості на ринку ЄС
Обсяг українського експорту продукції легкої промисловості в 2013 році становив $1,16 млрд, із яких 70,7% припало на країни Європейського Союзу. Вони купили української продукції на $0,82 млрд.
Проте присутність української продукції на європейському ринку поки що складно назвати суттєвою. За оцінками позаминулого року, продукція українського текстильного виробництва та товарів зі шкіри становила лише 0,43% від усього імпорту одягу в ЄС.
Угода про Асоціацію з ЄС та ІТ-бізнес
Вплив Угоди на розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в Україні в цілому та ІТ-бізнесу зокрема стосується здебільшого сфери законодавчого регулювання прав як постачальників, так і споживачів ІТ-послуг. Ключовим тут є питання захисту прав інтелектуальної власності як на вироблений в Україні продукт, так і на використовуваний українськими споживачами. Угода відтворює ключові позиції Директиви 2000/31/ЄС, що регулює цей ринок у Європі.
Розширення кордонів для е-комерції
У Європі діяльність з e-commerce реueлюється Директивою 2000/31/ЄС. Серед послуг, які регулює цей документ, — інформаційні сервіси (наприклад, Інтернет-газети), онлайн-продаж продуктів і послуг (книги, фінансові, туристичні послуги), професійні послуги (юристи, лікарі, ріелтори), розважальні послуги й основні посередницькі послуги (доступ в Інтернет і передача та хостинг інформації), а також Інтернет-реклама та спонсорство.